Een nieuwe BMW X5, zonder de BPM verhoging.

Profiteer van onze voorraadmodellen..

Per 1 september 2017 is de WLTP voor alle automerken en alle modellen de nieuwe standaard om de grammen uitstoot CO2 per kilometer te berekenen. 

Deze nieuwe berekenmethode maakt dat de CO2 uitstoot voor identieke modellen en motoren een forse verhoging van de uitstoot tot gevolg kan hebben. In Nederland wordt de BPM berekend aan de hand van het aantal gram CO2 uitstoot. Bij verhoging van de uitstoot wordt dus automatisch ook de BPM fors verhoogd.

Voor de BMW X5 xDrive30d betekent dit een prijsverhoging en een verhoging van de fiscale waarde tot in sommige gevallen van ca. € 15.000,- . Diverse kranten en nieuwssites hadden de afgelopen week aandacht voor de WLTP, waarbij vooral de X5 genoemd werd. 

Zoals u in onderstaande WLTP animatie van de RAI vereniging kunt lezen komen er pas in 2019 nieuwe BPM tabellen waardoor consumenten niet meer belasting gaan betalen als gevolg van de WLTP invoering.

Wij hebben echter nog zes nieuwe BMW X5 modellen op voorraad waarvoor deze BPM-verhoging nog niet van toepassing is. U kunt nu nog profiteren van de oude prijzen.
Voor u reden te meer om onze voorraad te bekijken en langs te komen voor een nieuwe BMW X5. 

Deze content wordt geblokkeerd

Deze content wordt niet weergegeven, omdat u geen cookies heeft geaccepteerd.

WLTP regeling uitleganimatie RAI Vereniging

(bron: www.raivereniging.nl)

In Europa moeten alle nieuwe auto’s worden getest op de uitstoot van vervuilende stoffen, CO2 uitstoot en het brandstofverbruik. Er zijn namelijk grenzen gesteld aan de maximale uitstoot. Daarnaast kan de consument auto’s op een eerlijke manier met elkaar vergelijken.

Tot 1 september 2017 werden alle nieuwe auto’s in Europa getest in een laboratorium volgens de NEDC testmethode. In de praktijk bleek echter dat het werkelijke verbruik en de uitstoot van auto’s te veel afweken van de NEDC resultaten. Daarom is er nu in Europa de WLTP methode, de Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Deze test geeft een realistischer beeld van het werkelijk verbruik en de uitstoot van personenauto’s.

De onderzoekmethode is drastisch gemoderniseerd en uitgebreid met nieuwe variabelen zodat de test meer een gemiddelde autorit in de praktijk evenaart. Naast de WLTP laboratoriumtest worden auto’s nu ook op de weg getest. Deze Real Driving Emissiontest is bedoeld om de uitstoot van vervuilende stoffen in de praktijk te meten.

In Nederland zijn deze testen belangrijk om te zorgen dat we de lucht schoon houden, om het brandstofverbruik en daarmee de CO2 uitstoot te meten, en om de hoogte van de aanschafbelasting te bepalen. Hoe meer CO2 een auto uitstoot, hoe hoger de BPM. Onder de WLTP methode vallen de gemeten CO2 waardes voor veel auto’s iets hoger uit.

In september 2018 zijn alle nieuwe auto’s WLTP getest. In 2019 komen er nieuwe BPM tabellen zodat automobilisten niet meer belasting gaan betalen als gevolg van de WLTP invoering.

De nieuwe testen zijn een belangrijke stap om de prestaties van ons wagenpark beter in beeld te krijgen. Bovendien help dit fabrikanten om schonere en zuinigere auto’s te ontwikkelen. Op die manier bouwen we samen aan een duurzame samenleving.